Wednesday 23 January 2013

Kehidupan Di Matrikulasi (Part I)

Assalamualaikum..
Di sini Eddy(A.D) nak story la sedikit sebanyak tentang kehidupan at Matriks ni,,
Kehidupan di sini(matriks) sama je dengan kehidupan manusia lain,,
Sama jugak dengan pelajar sekolah n university,,
Setiap hari pergi kelas,,tambah ilmu,,ada exam,,
Kekadang perkara yang berlaku ada suka, ada juga lara,ada senang ada jugak susah,,
Biasa laa lumrah kehidupan,,Tanpa kita sedar semua tu berlaku ada Hikmah di sebalik nya,,

Tapi kehidupan aku agak berbeza dari orang lain,,
Memang la kan,setiap orang ada pengalaman dan kenalan lain2,,
Depend pada kenalan kita tu la,,,
Macam aku,kenalan yg pertama aku dapat adalah rakan sekelas atau praktikum aku,
K4P5,Di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang(KMPP) in English,Penang Matriculation College(PMC)
Ni aku nak tunjuk sikit laa muka diorang time sesi fotografi,,
Free Pose From K4P5(PMC)
Then,dalam prak ni aku dipilih menjadi ketua,,menggantikan ex-KP(k.praktikum) yg undur diri dari matriks,,,
Ada pulak persatuan antara KP n PKP(pnolong) diberi nama JAKTEE(JAwatankuasa Ketua menTEE)
1st aku tak xtif sangat dgan Jaktee,,tapi lepas Pengerusi nya knal dgn aku,,aku terus aktif,,
Banyak xtvt jaktee aku join,,,
Ni laa antara muka diorang time lawatan ke Langkawi Island,,
Ni la muka2 kenalan aku daripada jaktee time at Masjid berhampiran Jeti Kuala Perlis
Selain diorang semua ni,, ada jugak rakan2 kuliah aku,,Ni la muka2 pelajar lelaki Kuliah K4,,
Pelajar lelaki Kuliah K4 semasa sambutan Silang Budaya KMPP
Ada lagi kenalan yang aku kenal at KMPP ni,, yang aku kenal melalui sukan yang aku selalu main petang2,, iaitu bola keranjang,, tapi gambar takde la aku boleh tunjukkan,,
Bola keranjang sukan yang aku baru je belajar at matriks ni,, agak menarik laa,,

Adalah aku teringat satu kata-kata ni,,Bertambah kenalan adalah sesuatu yang boleh memberi kebaikan,,
Ukhwah dan silaturrahim sesama manusia akan terjalin,,dan In shaa Allah berkekalan,,

Mungkin ini sahaja Post daripada eddy,,, In Shaa Allah ada Part II untuk cerita mengenai pengalaman pulak,,
Juga In Shaa Allah ada sambungan untuk Post Kelas Terakhir Kimia Sem1 yang tergantung,,
Sampai sini je dulu,,jumpa lagi di Post2 akan datang Inshaa Allah,,
Eddy Akhiri Post ni dengan salam,,
Assalamualakum Warahmatullahi Wabarakatu,,